Pure Skitouring – Pure Lyngen 2015 bokat!

Skidsuget blev otroligt starkt under den senaste månaden! Har därför börjat kollat runt på resor, skidorter jag skulle vilja besöka och vilka olika äventyr som man skulle kunna företa sig!

Skärmavbild 2014-11-06 kl. 17.58.07

Sedan tidigare har jag en resa till Schweiz och Davos bokat under mars (inte enbart nöjesresa dock) vilket innebär minst tre dagars skidåkning, eventuellt längre. Men efter att ha studerat Pure Skitourings utbud så bestämde jag mig för att hänga med på Pure Lyngen i maj 2015! Det ska bli riktigt häftigt, verkar vara cool natur och fin miljö. Dessutom kan man säkerligen få ett och annat härligt åk från ”summit to sea” så att säga. Upplägget tycker jag är klockrent – en välpaketerad resa med enbart ski touring, guider, helpension och där alla som är med på resan har samma mål med skidåkningen. Priset är också helt ok om man jämför med andra konkurrerande aktörer. Vad jag förstått så är det Active Ski som står för en del av researrangemanget medans Pure Skitouring står för själva eventet på plats med bergsguider etc. Har tidigare rest med Active Ski till Kittelfjäll och varit väldigt nöjd med dom så det här blir säkert toppen. Totalpris för fyra dagars skidåkning (inklusive i princip allt) är 10 900 kr.

Utöver denna så har jag lite planer på att köra Keb Classic igen – men det är väldigt beroende på om jag får med mig någon på tävlingen, samt huruvida jag hinner få till den träning jag vill.. Annars lägger jag hellre dom dagarna (och pengarna) på någon annan form av ski touring-utflykt i Sverige eller någon annanstans i världen. Det finns mycket kul att göra…

Lämna en kommentar